افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده، امکان دارد که لپ تاپ شما کند شده و به خوبی چندی پیش عمل ننماید! این یک موضوع کاملاً طبیعی است. با گذر روزها و بهره گیری هایی که از آن نموده اید و کارهایی که در آن کرده اید، برنامه هایی که در لپ تاپ خود نصب نموده اید.

بازی های مهیج و جذابی که بر روی لپ تاپ خود اجراء کرده اید و البته بسیاری از موارد دیگر منجر شده سیستم شما اصطلاحاً پیر و سالخورده شود. امّا آیا این ها بدان معنا خواهد بود که بعد از دیدن این موارد می‌باید برای خرید لپ تاپ نوین اقدام شود! آیا هیچ راهی در راستای افزایش سرعت لپ تاپ وجود ندارد؟

لازم است که کمی با خود رو راست باشید! اگر که لپ تاپ شما واقعاً قدیمی میباشد و بیشتر از پنج سال سن دارد، بهتر میباشد به فکر خرید یک لپ تاپ جدید باشید‌. ولی اگر که اینطور نیست، میتوان کارهایی نمود که منجر به افزایش سرعت لپ تاپ شود‌.

بهترین و کارآمدترین شیوه برای افزایش سرعت لپ تاپ

اغلب حتی پس از نصب دوباره ویندوز بعد از گذشت چند هفته مجدداً لپ تاپ شما کند میگردد‌. ولی راه حل موجود در این میانه ها چیست؟ به نظر شما بهترین و کارآمدترین شیوه برای افزایش سرعت لپ تاپ از دیدگاه متخصصین این حیطه، ارتقاء سخت افزاری لپ تاپ میباشد که البته نیازمند مقداری صرف هزینه است! ولی اگر که شما مایل هستید لپ تاپ خود را نجات دهید، بهتر است سر کیسه را کمی شُل و هزینه کنید، قطعاً که ضرر نخواهید کرد.

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده، در امتداد متن با ما در مجموعه ویرا کامپیوتر همراه باشید تا با بررسی این موضوع «چگونه میتوان سرعت یک لپ تاپ مورچه ای را به یک موشک رساند!»افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده آشنا شوید.

افزایش سرعت لپ تاپ
افزایش سرعت لپ تاپ

_ جانشینی هارد اِس‌اِس‌دی به جای هاردهای کهنه و قدیمی

بدون شک و شبهه هیچ گونه روشی بهتر و مقرون به صرفه تر از تعویض هارد دیسک کهنه مکانیکی از گونه اِچ‌دی‌دی به اِس‌اِس‌دی جهت ارتقاء و افزایش سرعت لپ تاپ به چشم نمیخورد. در ارتباط با هاردهای اِس‌اِس‌دی به هر قدر که تعریف کنیم، باز هم چیزی نگفته ایم.

هاردهای اِس‌اِس‌دی منجر به افزایش سرعت کلّی لپ تاپ میشود. به عبارتی همه چیز سریع تر و بهتر خواهد شد‌‌. بوت گردیدن، بستن و استفاده از برنامه ها، تمامی این ها تنها با یک چشم بر هم کوفتن، در مقایسه با دیسک های مشقت بار سنتی رقم میخورد.

بیشتر بدانید

نکات طلایی درباره افزایش عمر لپ تاپ

آشنایی با مشکل مختلف صفحه نمایش لپ‌ تاپ

دلایل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ دست دوم

بازار لپ تاپ دست دوم اصفهان

بازار لپ تاپ دست دوم کرج

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده، هم اکنون بیشتر لپ تاپ ها با این گونه هارد عرضه میشود، ولیکن نه تمامی آن ها. چنانچه که لپ تاپ قدیمی شما از گونه هارد ساتا باشد، با تهیه یک هارد اِس‌اِس‌دی و جانشینی آن، متوجه افزایش سرعت بسیار لپ تاپ خود خواهید گشت. حتی ممکن است از ابتدایی ترین روز که آن را تهیه کرده بودید هم بهتر و سریع تر بشود.

بیشتر بخوانید
تعمیر لپ تاپ توشیبا

هارد دیسک

مزایای تهیه هارد اِس‌اِس‌دی چیست!

  1. تا به ده برابر به انجام کارها سرعت خواهد بخشید.
  2. دارای میزان حجم و وزن کمتری میباشد.
  3. دارای طول عمر بالایی است.
  4. علّت این موضوع که این هاردها مکانیکی نمیباشند، از دست رفتن اطلاعات ضمن آن ها اندک تر و در مقابل لرزش و ضربه بسیار مستحکم هستند.
  5. مصرف برق توسط این هاردها کم میباشد، نهایتاً باعث افزایش عملکرد بهتر باتری لپ تاپ می شود.
  6. چون که گردشی ندارند، به طبع صدا هم تولید نمیکنند.

معایب تهیه هارد اِس‌اِس‌دی چیست!

  1. دارای قیمت بالایی هستند.
  2. حجم میزان داده ای که نگهداری مینمایند، اندک تر است.

_ ارتقاء حافظه رم

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده، راه حل بعدی در راستای افزایش سرعت لپ تاپ ، ارتقاء حافظه رم است. البته که این کار به قدر شیوه قبلی معجزه آسا نخواهد بود‌. با این حال تأثیر خود را میگذارد. در واقع برای آن که پردازنده به اطلاعات با تندترین حالت ممکن دست پیدا کند، از این گونه حافظه بهره میگیرد. چرا که سرعت این قبیل از حافظه ها بسیار بیشتر از حافظه داخلی میباشد. پس به دلیل این که سی‌پی‌یو به حالت مستقیم با آن ارتباط دارد، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

ارتقاء حافظه رم

قابلیت ارتقاء رم دستگاه

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل سادهخوشبختانه در بیشتر لپ تاپ ها این قابلیت به چشم میخورد تا حافظه رم را ارتقاء داد. ارتقاء رم تا به هشت گیگابایت میتواند بسیار ایده آل باشد. اگر که شما نمیتوانید یا نمیخواهید اضافی هزینه نمایید، چهار گیگابایت هم میتواند برای مدّت زمانی کار شما را راه اندازد. با بیشتر شدن میزان حافظه رم و همچنین میتوانید تجربه بهتری را در به اجراء رساندن برنامه به حالت Multi Tasking پشت سر بگذارید. البته ما توصیه میکنیم که جهت ارتقاء رم لپ تاپ،تست لپ تاپ  آن را در اختیار یک فرد کاربلد قرار بدهید.

_ غیرفعال نمودن برنامه های غیر ضروری

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده، سوّمین شیوه در راستای افزایش سرعت لپ تاپ، غیرفعال نمودن برنامه های غیر ضروری استارت آپ میباشد. هر برنامه ای که در پس زمینه در حال اجراء میباشد، منجر به بیشتر گردیدن زمان بوت شدن سیستم عامل و تحت اثر واقع گردیدن منابع سیستم شما خواهد شد. خوشبختانه شما میتوانید این برنامه ها را به آسانی غیر فعال نمایید.

  1. در ویندوز ده به قسمت Tast Manager بروید و سپس به بخش Startup مراجعه کنید. شما فهرستی از برنامه هایی که در آغاز کار بالا می آیند، خواهید دید.
  2. با کلیک نمودن بر روی هر یک و اتخاذ گزینه Disable خواهید توانست برنامه هایی که بدان ها نیازمند نیستید را غیرفعال بنمایید.
بیشتر بخوانید
تعمیر لپتاپ ال جی

_ حذف برنامه های بدون استفاده

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده، حال آن که چهارمین شیوه در راستای افزایش سرعت لپ تاپ، حذف برنامه های بدون استفاده است. در واقع این برنامه ها فضای هارد شما را پر میکنند و از منبع بیهوده بهره میگیرند. در نهایت منجر به کند شدن لپ تاپ شما میشوند‌.

پس شما میتوانید تنها برنامه های ضروری و مورد مصرف را در سیستم خود نگه داری کنید. برنامه های غیر ضروری و بدون استفاده همچنین سرعت دسترسی به هارد را کم میکنند و منجر به باقی ماندن اطلاعات بسیاری در ریجستری سیستم عامل خواهند گردید. شما میتوانید در راستای حذف نمودن برنامه ها در ویندوز ده در منوی Start عبارت Add or remove programs را جست و جو بنمایید‌ و در پنجره باز گردیده جهت Uninstall نمودن برنامه هایی که بدان ها نیازمند نیستید، اقدام کنید.

_ غیرفعال نمودن انیمیشن ها

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده، بله، انیمیشن های موجود در سیستم عامل بسیار دلنشین و جذاب میباشند. ولی از جمله عواملی میباشند که منجر به کند شدن سرعت لپ تاپ خواهند شد. پس بهتر میباشد این انیمیشن ها را غیرفعال بنمایید.

برای این موضوع؛

  1. در ابتدا عبارت View advanced system settings را در منوی استارت جست و جو بنمایید‌ و بر روی کلید Enter ضربه بزنید.
  2. در پنجره گشوده شده در ناحیه Performance بر روی گزینه Settings ضربه بزنید.
  3. سپس در پنجره باز گردیده گزینه adjust for best performance را اتخاذ نموده و نهایتاً بر روی عبارت ok کلیک بنمایید‌. در این هنگام است که مجموعه ابراز جلوه های ویژه انیمیشن ها خاموش خواهد شد.

حال آن که این کار منجر به افزایش سرعت لپ تاپ نسبت به پیش خواهد شد. علاوه بر این ها باز شدن منوی استارت ویندوز ده سریع تر از پیش انجام خواهد شد.

_ لپ تاپ خود را تمیز کنید!

بهتر است اجازه ندهید که لپ تاپ شما بیش از حد معقول به خود گرد و غبار بگیرد. جالب است بدانید گرد و غبار بیش از آن که منجر به گرم شدن بیش از اندازه لپ تاپ و یا در اصطلاح Overheating میگردد، عاملی است که منجر میگردد پردازنده نیز کار گرافیک شما ملزم گردند، سخت تر از پیش کار نمایند. نهایتاً احتمال سوختن آن ها هم افزایش پیدا خواهد کرد.

_ مرورگر خود را تغییر بدهید

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده، برخی از مرورگر ها هستند که سریع تر از بقیه عمل میکنند‌. اگر که شما کاربری میباشید که با وب سایت زیادی فعالیت مینمایید، گوگل کروم از میزان رم قابل توجهی بهره میگیرد، به ویژه زمانی که تب های بسیاری را باز نموده اید. Microsoft’s Edge تمامی این خصوصیات را در خود ندارد، ولو سریع تر و سبک تر میباشد.

بیشتر بخوانید
تعمیر مانیتور لب تاپ توشیبا

_ درایور های لپ تاپ خود را به روز رسانی نمایید

در واقع به روز رسانی درایور های لپ تاپ میتواند بر بهبود کارکرد سخت افزار و بیشتر کردن سرعت لپ تاپ شما تأثیر گذار باشد. البته برخی از مشکلات احتمالی را هم حل خواهد کرد. از این جهت همیشه در تلاش باشید درایورهای لپ تاپ خود را از وب سایت سازنده لپ تاپ دانلود کرده و در پایان به روز رسانی کنید.

_ سیستم عامل خود را آپدیت کنید

در واقع به روز رسانی سیستم عامل میتواند کمک شایانی به افزایش سرعت لپ تاپ کند. توصیه ما به شما این میباشد که مداوم و پی‌درپی پایانی ترین به روز رسانی رسمی سیستم عامل خود را به هنگام اورجینال بودن، دانلود نموده و نصب کنید‌.

_ نرم افزار Wise Care 365 را نصب کنید

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده، افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده، نرم افزارهای بسیاری در سطح اینترنت وجود دارد که کار آن ها پاک نمودن تنظیمات اضافه ریجستری، یکنواخت نمودن دیسک سخت، پاک سازی فایل و پوشه های بلااستفاده و در یک جمله، کند شدن لپ تاپ میباشد که نتیجه تمامی این موارد به افزایش سرعت لپ تاپ منتهی خواهد شد.‌

شما میتوانید با نصب نمودن این قبیل از نرم افزارها و وارسی آن ها تنها نرم افزاری که حقیقتاً سرعت لپ تاپ را افزایش داده و از قابلیت های مناسبی هم بهره مند است، همین برنامه میباشد، سرعت لپ تاپ خود را افزایش بدهید.

نتیجه گیری

افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده، دوستان عزیز ما در این مطلب از خود سعی نمودیم به عواملی که میتواند شما را در راستای افزایش سرعت لپ تاپ با چند راه حل ساده کمک نماید، اشاره کنیم. حال آن که شما در صورت کند شدن سرعت عمل لپ تاپ خود نیاز نیست به سرعت در راستای خرید لپ تاپ استوک اقدام کنید.

تنها کافی است قدم به قدم موارد یاد شده در قسمت فوقانی را در ارتباط با سیستم خود لحاظ بنمایید. حال بهتر است در پایان متن خاطر نشان شویم شما میتوانید در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در ویرا کامپیوتر تماس حاصل فرمایید. قطعاً ما با همراهی تیم مجرب و کادری متخصص سعی میکنیم بهترین پاسخ گو به تمامی پرسش‌ های شما در این حیطه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *