ری اکت چیست؟ چرا react را باید یاد بگیریم؟

ری اکت چیست؟

ری اکت چیست؟ چرا react را باید یاد بگیریم؟

ری اکت به عنوان یکی از محبوب ترین کتابخانه های جاوااسکریپت شناخته می‌شود؛ و با توجه به مزیت‌هایی که دارد برای توسعه دهندگان یکی از انتخاب‌های برتر و بی رقیب بوده و جایگاه خود را نزد کاربران تثبیت کرده است، در این مقاله قصد داریم به بررسی این که ری اکت چیست و چرا react را باید یاد بگیریم بپردازیم. در این مقاله همراه ما باشید تا با مثال‌های ساده شما را با کاربرد‌های ری اکت آشنا کنیم

ری اکت چیست و چرا باید آن را یاد بگیریم؟

ری‌ اکت (React) چیست؟

React یک کتابخانه JavaScript front-end رایگان و منبع باز برای ساخت رابط‌های کاربری بر اساس کامپوننت‌ها است. این کتابخانه برای ایجاد رابط‌های کاربری توسعه پیدا کرده و کنترل و مدیریت لایه‌ی view را در برنامه‌های موبایل بر عهده دارد. از این کتابخانه همچنین می‌توان برای ایجاد مؤلفه‌های قابل استفاده‌ی مجدد UI استفاده کرد.

اگر بخواهیم به برخی از ویژگی‌های ری اکت بپردازیم باید به قابلیت استفاده مجدد، امنیت و سرعت اشاره کرد البته در ادامه به موارد بیشتری از این قبیل خواهیم پرداخت.

تاریخچه ری اکت (React)

همانطور که گفته شد ری اکت یک کتابخانه جاوااسکریپت است که برای ساخت رابط کاربری کاربرد دارد که توسط فیس‌بوک در سال ۲۰۱۳ توسعه داده شد.

این پروژه ابتدا به عنوان یک کتابخانه داخلی برای استفاده در برنامه‌های Facebook توسعه داده شد، اما بعداً در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک پروژه متن باز در دسترس عموم قرار گرفت.

در سال‌های بعد، React به سرعت محبوبیت زیادی پیدا کرد و به یکی از محبوب‌ترین کتابخانه‌های جاوا اسکریپت برای توسعه واکنش‌های کاربری تبدیل شد.

بیشتر بخوانید
تست سرعت هاست، یک راه موثر برای افزایش سرعت سایت

از آن زمان تاکنون، React به طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود و اکوسیستم اطراف آن نیز رشد کرده است. React به همراه کتابخانه‌ها و ابزارهای مختلفی مانند Redux و React Router به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های وب پویا و تعاملی با کیفیت بالا بسازند.

تاریخچه ری اکت (React)

ویژگی هایreact چیست؟

ری اکت از ویژگی هایی برخوردار است که سعی می‌کنیم شما را با برخی از این موارد آشنا کنیم:

  • سهولت طراحی اپلیکیشن پویا

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که می‌توانیم برای ری اکت مثال بزنیم بحث سهولت در طراحی اپلیکیشن پویا است که بسیار نیز کاربردی است.

زیرا این فریم ورک به کد‌نویسی بسیار کمی نیاز دارد و مانند جاوااسکریپت نیست که به کدنویسی بسیار زیادی نیاز داشته باشد.

و همچنین قابلیت‌های بیشتری برای توسعه اپلیکیشن در اختیار طراحان قرار می‌دهد و به افزایش سرعت توسعه پذیری برنامه ها بسیار می‌تواند کمک کند.

  • امکان استفاده مجدد از کامپوننت‌ها

مولفه یا کامپوننت قالب‌های سازنده هر برنامه ری اکت هستند و هر برنامه معمولا از چندین کامپوننت تشکیل می‌شود. این کامپوننت‌ها منطق و کنترل‌های خاص خود را دارند و دارای قابلیت استفاده مجدد در سراسر برنامه می‌باشند.

  • برای برنامه های موبایل بسیار مناسب است

ری اکت به طور گسترده برای طراحی برنامه‌های کاربردی قابل استفاده کر زیرا فریم ورکی به نام React Native وجود دارد که برگرفته از ری اکت بوده و برای طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین React فریم ورکی چند منظوره است و برای توسعه برنامه‌های تحت وب و موبایل استفاده می‌شود

  • یادگیری سریع و آسان

آموزش و یادگیری ری اکت بسیار ساده است زیرا عمدتا مفاهیم پایه HTML و جاوااسکریپت را با برخی از مفاهیم مفید و کاربردی ترکیب می‌کند.

بیشتر بخوانید
بهترین شرکت سئو در مشهد کدام است؟

با این وجود هرکس اطلاعات کافی در مورد HTML و CSS داشته باشد به راحتی می‌تواند ری اکت را فرا بگیرد. اگر قصد یادگیری ری اکت را دارید در ادامه شما را با این موضوع آشنا خواهیم کرد.

چرا باید ری اکت را یاد بگیریم؟

اکنون که دانستیم ری اکت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد بهتر است به این که چرا باید ری اکت را یاد بگیریم و همینطور کدام منبع برای یادگیری ری اکت مناسب است بپردازیم.

  • محبوبیت: React یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های جاوااسکریپت و توسعه وب است. بسیاری از شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان از React برای توسعه برنامه‌های وب و موبایل استفاده می‌کنند. یادگیری React به شما امکان می‌دهد به این جامعه پیوسته و از تجربیات دیگران بهره‌برداری کنید.

  • فرصت‌های شغلی: یادگیری React می‌تواند به شما فرصت‌های شغلی بیشتری در زمینه توسعه وب و برنامه‌نویسی فراهم کند. توسعه‌دهندگان React در بازار کار بسیار مورد تقاضا هستند و می‌توانند به شغل‌های با حقوق بالا دست یابند.

چگونه React را یاد بگیریم؟

برای یادگیری می‌توانید از دوره‌های رایگان و غیر رایگانی که وجود دارد استفاده کنید برای مثال بنده React راست ‌چین اکادمی را پیشنهاد می‌کنم اما ممکن است بپرسید چرا راست چین اکادمی؟ و مزیت دوره‌های راست چین اکادمی چیست؟

مزیت دوره برنامه نویسی ری اکت راست چین اکادمی این است که نیاز به هیچ دانش قبلی ندارد و شما اگر هیچ دانشی با دنیای وب نداشته باشید؛ می‌توانید دانش برنامه نویسی را از صفر تو این دوره آموزش ببینید.

چگونه React را یاد بگیریم؟ بهترین منبع برای یادگیری ری اکت

در نتیجه

React یکی از محبوب‌ترین کتابخانه‌های JavaScript برای توسعه وب است که در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل این مبحث را برای شما بیان کنیم. در این مقاله دانستیم ری اکت چیست و چرا react را باید یاد بگیریم از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم.

بیشتر بخوانید
لپ ‌تاپ خود را با باتری اورجینال احیا کنید!

موفق باشید

سوالات متداول (FAQ)

  • آیا React یک فریم‌ورک فرانت‌اند است یا بک‌اند؟

React یک کتابخانه front-end است، نه یک چارچوب back-end. برای ایجاد رابط های کاربری استفاده می شود و معمولاً در سمت مشتری برنامه های کاربردی وب استفاده می شود.

React با فناوری‌های بک‌اند کار می‌کند و می‌تواند با کد سمت سرور برای واکشی داده‌ها ارتباط برقرار کند. با این حال، نقش اصلی آن مدیریت لایه ارائه برنامه های کاربردی در دستگاه کاربر است.

  • کدام زبان برنامه نویسی برای React استفاده می شود؟

خود React در اصل در جاوا اسکریپت نوشته شده است. بنابراین، برای کار موثر با React، توسعه دهندگان باید جاوا اسکریپت را به خوبی درک کنند.

  • چه سایت هایی از ری اکت استفاده می کنند

شرکت‌های معتبری همچون فیسبوک (Facebook)، نتفلیکس (Netflix)، پی پال (PayPal)، کلود فلر (Cloudflare)، دراپ باکس (Dropbox)، وب سایت خبری بی بی سی (BBC) و ایر بی‌ان‌بی (Airbnb) از فریم ورک ری اکت برای توسعه و راه اندازی وب سایت خود استفاده کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *