بیت کوین ۱۵ سالگی خود را با نمودار صعودی جشن می گیرد

بیت کوین

پانزده سال پیش، ساتوشی ناکاموتو اولین بلاک در بلاک چین بیت کوین را استخراج کرد و ۵۰ بیت کوین پاداش دریافت کرد. در این بلاک پیامی با این مضمون وجود داشت: “صدراعظم در آستانه دومین کمک مالی به بانک هاست”.

بیت کوین 15 سالگی خود را با نمودار صعودی جشن می گیرد

بیت کوین، اولین ارز دیجیتال، امروز پانزدهمین سالگرد تولد خود را با یک نمودار سبز جشن می گیرد. اولین بلاک بیت کوین، معروف به “جنسیس بلاک” در۳ ژانویه ۲۰۰۹ استخراج شد، نقطه عطفی که چشم انداز دارایی های دیجیتال و بازارهای مالی را تغییر داد. به نظر شما تاثیر هاوینگ بیت کوین روی سایر ارزهای دیجیتال‌ چیست؟

پانزده سال پیش، ساتوشی ناکاموتو اولین بلاک در بلاک چین بیت کوین را استخراج کرد و ۵۰ بیت کوین پاداش دریافت کرد. در این بلاک پیامی با این مضمون وجود داشت: “صدراعظم در آستانه دومین کمک مالی به بانک هاست”. دنیا نمی‌دانست که این رویداد پایه و اساس بازار ارزهای دیجیتال را می‌سازد که اکنون ارزش آن به تریلیون‌ها دلار می‌رسد و بیت‌کوین BTC به تنهایی دارای ارزش ۸۸۸ میلیارد دلاری است. بیت کوین در جشن تولد ۱۵ سالگی خود، با افزایش قابل توجه ۰٫۹ درصدی قیمت تیتر خبرها شده است.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۴۵۳۴۰ دلار معامله می شود، سطحی که از آوریل ۲۰۲۲ تاکنون مشاهده نشده بود. کندل های سبز بیت کوین در نمودار قیمت نشان دهنده یک طوفان صعودی است.

در همین حال نرخ تسلط بیت کوین به اوج ۵۲٫۴۲ درصد رسیده که از آوریل ۲۰۲۱ مشاهده نشده بود. بیت کوین همچنین در انتظار یک تصمیم حیاتی در خصوص راه اندازی ETF است که قرار است تا یک هفته دیگر اعلام شود. غول‌های سرمایه‌گذاری مانند بلک راک برای راه‌اندازی ETF‌های بیت کوین خود با یکدیگر رقابت می کنند، اتفاقی که تعداد کمی می‌توانستند در روزهای ابتدایی سال ۲۰۰۹ یا حتی ۲۰۲۲ پیش‌بینی کنند.

بیشتر بخوانید
حل مشکل this device is locked شیائومی - حذف اکانت شیائومی

قیمت بیت کوین

طبق گزارش اخیر ماتریکسپورت Matrixport، فاندینگ ریت بیت کوین به بالاترین حد خود در +۶۶٪ رسیده است. در نتیجه، احتمال دارد که بیت کوین بتواند به فراتر از سطح پیش بینی شده ۵۰۰۰۰ دلار برای ژانویه ۲۰۲۴ برسد، نقطه عطفی که اکنون دور از دسترس به نظر می رسد.

جهش نهایی قبل از اصلاح؟

مایکل ون د پوپ Michael van de Poppe تحلیلگر نیز به یک روند تاریخی اشاره و تأکید کرد که تسلط بیت کوین در دوره های منتهی به هاوینگ در چرخه های چهار ساله به اوج خود می رسد. وی گفت افزایش فعلی تسلط بیت‌کوین می‌تواند نشان‌دهنده یک حرکت صعودی نهایی باشد که عمدتاً تحت تأثیر پیش‌بینی تایید ETF قرار دارد. با این حال، او پیش بینی کرد که ممکن است یک اصلاح نزولی پس از این اوج قیمت رخ دهد.

تحلیلگران Anders Helseth و Vetle Lunde از K33 Research نیز پیش بینی کردند که تایید ETF های بیت کوین ممکن است بلافاصله منجر به جریان های قابل توجهی نشود و به طور بالقوه منجر به سناریوی «فروش با اخبار» شود. با این حال، آنها بر اهمیت این محصولات تأکید کردند و افزودند این صندوق ها نشانگر تغییر ساختاری بلندمدت در علاقه خریدار هستند.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *