تعمیر مانیتور لپ تاپ فوجیتسو

تعمیر مانیتور لپ تاپ فوجیتسو

تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر ویرا کامپیوتر، یک مرکز فوق تخصصی با چندین سال سابقه و تجربه خدمات خود را در اختیار کاربر قرار می دهد.

ویرا کامپیوتر لوازم و تجهیزات که مورد نیاز تعمیر باشد را در اختیار دارد و با استفاده از تجهیزات الکترونیکی تمامی تعمیرات سخت افزاری مانیتور را به نحو احسن انجام میدهند. خدمات ویرا کامپیوتر دارای کیفیت بالا و قطعات اورجینالی اگر نیاز به تعویض داشته باشد، بر روی لپ تاپ شما را نصب کرده و در آخر نیز مناسب ترین قیمت ها را به کاربر ارائه می دهند شما کاربر گرامی می توانید در صورت مشکل و ایراد در مانیتور لپ تاپ خود، به این مرکز مراجعه کرده و از خدمات مرکز استفاده کنید. تعمیرات مانیتور لپ تاپ و کامپیوتر ویرا کامپیوتر توسط متخصصانی ماهر انجام می شود که تعمیر آن متناسب با مدل و ساختار مانیتور است همچنین بعد از عیب یابی صحیح دستگاه بهترین راه را برای عیب جویی به کار می گیرند.

تعمیر مانیتور لپ تاپ فوجیتسو

تعمیرات مانیتور لپ تاپ فوجیتسو متفاوت می باشد زیرا مانیتور لپ تاپ دارای قسمت های مختلفی بوده که اختلال در هر کدام از آنها مشکلات مختلفی به وجود می آورد در ادامه مقاله شما را با قسمتهای مختلف مانیتور لپ تاپ فوجیتسو آشنا می کنیم که بتوانید اختلال در هر کدام از آنها به راحتی پیدا کرده و عیب یابی کنید.

یکی از قسمت های مهم مانیتور لپ تاپ فوجیتسو، مادربرد است که می تواند بین قسمت های مختلف مانیتور و اجزای آن ارتباط را فراهم سازد. علامت های مختلفی وجود دارد که می توانید اختلال و خرابی مادربرد را تشخیص دهید این علائم از جمله: تصویر نداشتن، خاموش و روشن شدن مانیتور، نبود صدا و … است.  لازم به ذکر است که تعمیر مادربرد بسیار تخصصی بوده و نمی توان آن را به دست هر تعمیرکار سپرد چرا که در صورت آشنا بودن با آن باعث آسیب های دیگر و خراب شدن کلی میشود. بعد از عیب یابی مادربرد و پیدا شدن مشکل اصلی آن باید تعویض و یا تعمیر کرد. باید توجه داشته باشید که خرابی این قطعه بسیار مهم می‌باشد چرا که به عقب انداختن تعمیر آن باعث آسیب کلی و تعویض آن می شود.

یکی دیگر از قسمت های مانیتور فوجیستو، برد پاور مانیتور می باشد که اگر این قطعه دچار آسیب و یا خرابی باشد میتواند به بخشی دیگر مانیتور آسیب وارد کند به طور مثال می توان گفت زمانی که برد پاور دچار اختلال و خرابی شده به مرور می تواند باعث سوختن مادربرد شود و این مشکل هزینه‌های بسیار زیادی به همراه دارد. زمانی که علائمی از جمله قطع و وصل شدن تصویر، خاموش شدن ناگهانی در مانیتور وجود داشت به این معناست که برد پاور آن معیوب شده است پس سریعاً برای تعمیر آن اقدام کنید.

تعمیر مانیتور لپ تاپ فوجیتسو

بک لایت یکی دیگر از اجزای مانیتور فوجیستو است که در یک تعریف کلی بک لایت همان نور پس زمینه در صفحه مانیتور، و روی آن  تعدادی ال ای دی تشکیل شده است که در قسمت های مختلف مانیتور نور را پخش می کند. این قطعه نور لازم را به صفحه نمایش داده و در صورت خراب بودن آن تصویر به صورت کلی قطع و یا نور آن بسیار کم و تیره می شود. برای تعمیر و عیب یابی بک لایت باید ابتدا مانیتور باز کرده و این قطعه را بررسی کنند. در برخی مواقع آسیب وارد شده به بک لایت جزئی بوده و با تعمیر مشکل برطرف میشود اما برخی اوقات این قطعه باید تعویض گردد.

بیشتر بدانید

تعمیر مانیتور لپ تاپ ایسوس

تعمیر مانیتور لپ تاپ سامسونگ

علت برق داشتن بدنه کیس و لپ تاپ

تعمیر مانیتور لب تاپ دل

تست خرابی هارد کامپیوتر

در قسمتهای مختلف صفحه مانیتور پیکسل وجود دارد که می‌تواند صفحه را به صورت کاملاً شفاف و با کیفیت نمایان کند. پیکسل با تغییر رنگ می تواند تصویر را به نمایش کشیده و تصویری واضح در اختیار کاربر قرار دهد در صورت معیوب شدن پیکسل به آن پیکسل سوختگی می گویند که به دو صورت می باشد زمانی که کریستال مایع به درستی در زیر کریستال توزیع نشود، مانیتور به صورت موقت خاموش میشود که می توان آن را تعمیر و مشکل را رفع کرد اما زمانی که ترانزیستور آن با مشکل مواجه شود می توان گفت مشکل پیکسل به صورت دائمی بوده و نیاز به تعمیر کلی میباشد.

 

بیشتر بخوانید
تعمیر قاب لپ تاپ

مشکلات دیگری وجود دارد که باعث اختلال در صفحه نمایش و مانیتور لپ تاپ فوجیتسو میشود این مشکلات از جمله:

  • صفحه مانیتور دچار خطوط های برگشتی می شود که با رفع مشکل می توان صفحه مانیتور را به حالت اولیه بازگرداند.
  • برخی اوقات کار کردن زیاد با لپ تاپ فوجیستو دچار سیاه شدن صفحه میشود که با تعمیر مانیتور میتوان به این مشکل پایان داد.
  • زمانی که پاور مانیتور با مشکل سوختن مواجه میشود میتوان صفحه مانیتور را به طور کامل باز کرده تعمیر و تعویض آن را انجام دهید.
  • همچنین خطای پر نور سفید که بر روی صفحه نمایش به وجود می‌آید میتوان با تعمیر برطرف کرد.
  • مشکلاتی دیگر از جمله مشکل عدم نور، قطع و وصل شدن تصویر، دیر آمدن تصویر داشتن، هاله های رنگین کمانی، قطع رنگ، روشن نشدن مانیتور و …نیز وجود دارد که با تعمیر ویرا کامپیوتر مشکل را برطرف کرد.

تعویض مانیتور لپ تاپ فوجیستو

همانطور که در مطالب بالا گفتیم مانیتور لپ تاپ یکی از حساس ترین قسمت های این دستگاه به شمار می رود که هرگونه خرابی و اختلال در آن باعث می شود مانیتور و ال سی دی آن تعویض و تعمیر گردد. زمانی که قسمت مانیتور آن دچار مشکل شود نمی توان تصاویر را به خوبی مشاهده کرده و از برنامه های موجود در لپ تاپ استفاده کرد.

برخی از مشکلات به وجود آمده برای مانیتور به صورت جزئی بوده و با تعمیر جزئی این مشکل برطرف می‌شود اما در برخی اوقات نیاز به تعویض کلی ال سی دی می باشد.

همانطور که از حساسیت بالای این بخش برای شما گفتیم می دانید حتی اگر باز کردن صفحه توسط غیر متخصص انجام شود می تواند در عملکرد دستگاه تاثیر گذار باشد پس به این موضوع دقت لازم را داشته باشید که هرگونه خطا و مشکلی بر روی صفحه مانیتور باعث تعویض آن  می شود.

زمانی که لپ تاپ نتواند تصویر واضحی به نمایش بگذارد می ‌توان گفت که مانیتور آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد که خرابی مانیتور علت های مختلفی از جمله اختلال در مادربرد، کارت گرافیک و مدارهای مانیتور می باشد که بعد از بررسی و مشاهده ی کامل مانیتور، عیب یابی کرده سپس تعمیر را انجام داد اما زمانی که این قطعه همان مانیتور دچار شکستگی شود باید بدانید که در چه هیچ صورتی نمی توان آن را تعمیر کرد چرا که این قطعه بسیار ظریف بوده و با هر ضربه حتی بسیار کم، دچار شکستگی و از بین رفتن آن می شود پس باید آن را به طور کلی تعویض کرد.

برای نگهداری از مانیتور لپ تاپ فوجیتسو باید دقت کافی را به کار بگیرید به طور مثال می توان گفت لپ تاپ را در محیط های مرطوب و خیس قرار ندهید زیرا این رطوبت باعث اختلال در لپ تاپ میشود و یا لپ تاپ را به طور مستقیم به برق متصل نکنید، می توانید با استفاده از سه راهی و محافظ ها از لپتاپ خود استفاده کنید چرا که جریان و نوسان های برق می تواند تاثیر مستقیمی بر روی لپتاپ گذاشته و باعث سوختن لپ تاپ شود اما با وجود و محافظ این نوسانات کم شده و آسیبی به لپتاپ وارد نمی شود.

نکات مهم در هنگام تعویض مانیتور فوجیستو

زمان تعویض و تعمیر مانیتور لپ تاپ فوجیتسو باید به برخی از نکات مهم و کلیدی دقت داشته باشید تا کار به نحو احسن انجام شود.

اولین قدم برای تعمیر مانیتور این است که بتوان به صورت کامل مشکل دستگاه را پیدا کرد چرا که درست تشخیص ندادن بخش معیوب، می‌تواند دردسرساز بوده و مشکلات دیگری به وجود آورد زیرا بخش مانیتور از قطعات مختلفی تشکیل شده است که می تواند هر کدام از آنها دچار اختلال شود به طور مثال می توان گفت زمانی که صفحه مانیتور نمایشی را نشان نمی دهد می تواند اختلال در کارت گرافیک باشد. زمانی که مشکل به درستی تشخیص داده نشود نمی توان عیب و مشکل را برطرف کرد و مانیتور نیاز به تعویض داشته باشد باید این قطعه را به صورت اورجینال خریداری کرد تا بتوان کیفیت اصلی و اولیه دستگاه را بازگرداند.

زمانی که مانیتور نیاز به تعویض دارد که مشکلاتی از جمله شکستگی و ضربه دچار آسیب‌های جدی به صفحه شود و در آخر نیز باید به این نکته دقت داشته باشید که تعویض و تعمیر مانیتور لپ تاپ فوجیتسو را به دست متخصصان و مرکز تخصصی از جمله ویرا کامپیوتر بسپارید تا با انجام ترفندهای لازم بتوانند تعمیرات به صورت اختصاصی و صحیح در اختیار کاربر قرار دهند.

اما وقتیکه نتوانید تعمیرکار خود را به خوبی انتخاب کنید علاوه بر طرف نشدن مشکل مانیتور لپ تاپ، مشکلات دیگری نیز به وجود می آید، پس انتخاب یک مرکز بسیار مهم بوده و می تواند تاثیر بر روی عملکرد لپ تاپ شما بگذارد.

سخن پایانی

ویرا کامپیوتر انواع خدمات تعمیراتی دستگاه را انجام میدهد این شرکت از تخصصی ترین خدمات بهره برده و بهترین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ویرا کامپیوتر دارای به روز ترین امکانات تعمیراتی است که به سرعت و دقیق تعمیرات را انجام داده و در اختیار کاربر می گذارد زیرا زمان تعمیر برای برخی از کاربران بسیار مهم است چرا که برخی از تعمیرکاران زمان بسیار زیادی را برای تعمیر تلف می کند.

قابل ذکر است که می توانید به راحتی به این مرکز اطمینان کنید چرا که برخی از مراکز در صورت تعویض قطعات مانیتور آنها را به صورت اورجینال و برند قرار نمی دهند و این امر می‌تواند خسارتهای بیشتری به لپتاپ وارد کند اما ویرا کامپیوتر با داشتن قطعات اورجینال و برند بخش های مختلف مانیتور را تعویض کرده و همان کیفیت و خاصیت اولیه را به لپ تاپ باز می گرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *