تعمیر مانیتور لپ تاپ ام اس آی

تعمیر مانیتور لپ تاپ ام اس آی

تعمیر مانیتور لپ تاپ ام اس آی، به طور کلی می‌توان گفت مانیتور های لپ تاپ جزو قسمت های حساس دستگاه به شما می روند که آسیب های بسیار جزئی می تواند روی آنها تاثیر گذاشته و آنها را از کار بیندازد زمانی که نقص در مانیتور لپ تاپ به وجود آید نمی توان از لپ تاپ استفاده کرد و تعمیر کردن آن به مرور زمان مشکلات بیشترین را به وجود می آورد.

 در زمان آسیب دیدن مانیتور لپ تاپ msiاستوک از خدمات حرفه ای ویرا کامپیوتر استفاده کنید چرا که با داشتن تجهیزات ویژه و کارشناسان ماهر بهترین تعمیرات و تعویض راه انجام می دهند به طور گسترده می توان گفت اگر مانیتور لپ تاپ شما در اثر حوادث های ناگهانی دچار شکستگی و آسیب های فیزیکی شود، می‌توانید خدمات تعمیر خود را به ویرا کامپیوتر بسپارید تا در کوتاه ترین زمان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات خرابی صفحه نمایش دستگاه را برطرف کنند. در ادامه مقاله شما را با تعمیرات مانیتور لپ تاپ msi آشنا می کنیم پس با ما همراه باشید.

تعمیر مانیتور لپ تاپ ام اس آی

مانیتور های msi بسیار با کیفیت و تولیدات آنها از فناوری های پیشرفته و قابل اعتماد هستند که می‌توان به صورت طولانی مدت استفاده کرد اما برخی اوقات با حوادث ناگهانی و فیزیکی باعث شده مانیتور دچار شکستگی و آسیب شود که تعمیرات و برخی اوقات با تعویض مانیتور به حالت اولیه خود باز میگردد اما مشکلاتی وجود دارد که باید مانیتور لپ تاپ را تعویض کرد این مشکلات از جمله:

  • زمانی که ولتاژ به صورت ناگهانی افت میکند باید منبع تغذیه آن تعمیر شود.
  •  با استفاده زیاد از دستگاه، گرد وغبار وارد قطعات شده و کثیف می شود باید قطعات آن را پاکسازی کرد.
  • زمانی که دستگاه هایی که برند و اصل نبوده، خریداری می شود، بهتر است نور پس زمینه آن را تعمیر کرد.
  • زمانی که در اثر ضربه و یا آسیب، صفحه نمایش و مانیتور لپ تاپ آسیب می بیند صفحه سفیدی بر روی آن ظاهر می‌شود که نشانه خرابی مانیتور شده و باید در اسرع وقت تعمیر و تعویض شود.

به علت حساس بودن این بخش از لپ تاپ استوک، رعایت نکات محافظتی لازم است چرا که علاوه بر رعایت کردن نکات احتیاطی، جلوگیری از ضربه و شکستگی و یا آب پاشیدن شدن نیاز است به صورت مرتب آن را تمیز کنید تا مشکلات را به حداقل برسانید اما برخی اوقات با مراقبت های بیشتر نیز دچار خرابی قطعات می شود که خدمات ویرا کامپیوتر به کمک شما آمده و مانیتور لپ تاپ را برطرف می سازد.

بیشتر بخوانید
وارد کننده لپ تاپ استوک

هزینه تعمیر مانیتور لپ تاپ ام اس آی

هزینه های تعمیر مانیتور لپ تاپ ام اس آی کاملا متفاوت بستگی به اندازه مانیتور دارد زمانی که مانیتور لپ تاپ قطر بزرگتر داشته باشد بسیار پیچیده تر هستند چرا که در مقایسه با مدل های کوچکتر تعداد بیشتری نور پس زمینه در آن طراحی شده است پس هزینه تعمیرات بعد از تشخیص  مشکل صفحه مانیتور تعیین می شود. کارشناسان بعد از تشخیص مشکل مانیتور لپ تاپ در کوتاه ترین زمان عیب یابی کرده و تعمیرات را انجام می دهند.

برخی از مشکلات رایج در مانیتور لپ تاپ ام اس آی وجود دارد از جمله: شارژ نشدن باتری، سفید ماندن مانیتور، کند کار کردن بیش از اندازه، تصویر نداشتن، هنگ کردن، نصب نشدن ویندوز، روشن نشدن لپ تاپ، کار نکردن تاچ، کار نکردن کیبورد، خراب شدن کارت گرافیک، شطرنجی شدن صفحه نمایش و … .

 صفحه مانیتور فضایی است که مادربرد، پاور و کارت گرافیک در آن قرار می گیرد که به خاطر حجم کم آن و هماهنگ بودن قطعات میان کاربران محبوب شده است که به دلیل ظرافت همانند دستگاه دیگر نیاز به تعمیر دارد.

تعمیر مانیتور لپ تاپ ام اس آی

تعویض و تعمیر مانیتور لپ تاپ ام اس آی

همانطور که می‌دانید مانیتور یا همان صفحه نمایش وظیفه دارد که فایل یا تصاویر را به نمایش بکشد که جز دستگاه های خروجی به شمار می رود که هر داده ای از طریق کاربر به دستگاه وارد میشود به عنوان خروجی روی مانیتور قابل مشاهده باشد.

مانیتور ها امروزه دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام از آنها با طراحی و سلیقه خاصی ساخته شده است که مشکلات مانیتور ها نیز با هم متفاوت می باشند.

برخی از اشکالاتی که بر روی مانیتور به وجود می‌آید استفاده نادرست کاربر بوده و برخی دیگر در اثر مشکلات فنی به وجود می آید. در ادامه چند نمونه از مشکلات رایج مانیتور را بازگو می کنیم.

بیشتر بدانید

تعمیر مانیتور لپ تاپ لنوو

تعمیر مانیتور لپ تاپ فوجیتسو

تعمیر مانیتور لب تاپ سونی

تعمیر مانیتور لب تاپ توشیبا

تعمیر مانیتور لپ تاپ فوجیتسو

یکی از مهمترین مشکلات رایج در مانیتور لپ تاپ msi خاموش شدن آن است که علت آن، خرابی مادربرد یا برد پاور است چرا که برد پاور برق رسانی به سیستم را تامین میکند زمانی که خراب شود باعث خاموشی دستگاه می شود اما اگر با بررسی برد پاور و سالم بودن آن اطمینان حاصل کردید می‌توان گفت اشکال در مادربرد می باشد که باید با دقت عیب یابی شده و اشکال را رفع کرد.

 مشکل دیگری که بر روی مانیتور و صفحه نمایش لپ تاپ msi شطرنجی شدن صفحه است که می توان گفت قسمت کارت گرافیک دچار اختلال و خرابی شده و زمانی که از مانیتور زیاد استفاده می شود، مانیتور گرم و قدرت خنک کردن را ندارد در این زمان صفحه مانیتور دچار اشکال و به صورت شطرنجی و یا برفکی می شود.

بیشتر بخوانید
تعمیر قاب لپ تاپ

یکی از اصلی ترین وظایف مانیتور لپ تاپ واضح بودن و نبودن ایراد و اشکال در تصویر است که امروزه با پیشرفت مانیتور لپ تاپ msi وضوحات کافی را دارد اما برخی اوقات صفحه مانیتور دیده نشده و یا قسمتی از صفحه مانیتور سفید می شود که در این صورت پیکسل های آن قسمت باید تعویض شود.

اما برخی اوقات متوجه می شوید که صفحه به صورت کامل قطع شده است که این جز ایراد های ولتاژ است که باید مانیتور باز و تمامی قسمت ها و اجزای مانیتور تست شود در نتیجه قسمت اسیب دیده را پیدا کرده و تعمیر گردد.

 دقت داشته باشید که مهمترین عامل سوخته شدن پیکسل ها ضربه می باشد که باعث می شود برخی اوقات قسمتی از تصویر دچار سوختگی شود یا به طور کلی تصویر از بین برود. ضربه های که به مانیتور وارد می‌شود باعث ضعیف شدن پیکسل شده و به مرور می سوزد بی توجهی به آن باعث سوخته شدن تمامی پیکسل های دستگاه می شود.

تعمیر مانیتور لپ تاپ ام اس آی

روش نگهداری مانیتور لپ تاپ ام اس آی

با رعایت برخی از نکات شما می توانید طول عمر لپ تاپ خود را افزایش داده و لپ تاپ سالمی داشته باشید.

  1. همانطور که می دانید با استفاده زیاد از لپ تاپ نیاز است آن را به صورت مرتب تمیز نگه دارید اما تمیز کردن صفحه مانیتور نیاز به رعایت نکاتی دارد مثلا با مایع مستقیم تمیز نکنید چرا که باعث آسیب دیدن مانیتور می شود پس بهتر است با دستمال های مرطوب شده صفحه را تمیز کنید.
  2. بعد استفاده از لپ تاپ و اتمام کار به این نکته دقت داشته باشید که هنگام بسته شدن صفحه باید مابین صفحه شی یا جسمی قرار نگیرد زیرا صفحه مانیتور بسیار ضعیف بوده و قرار گرفتن هر جسمی باعث ضربه و شکسته شدن مانیتور شود.
  3. زمان استفاده از دستگاه بهتر است لپ تاپ را به برق مستقیم متصل نکنید چراکه نوسان های برق مستقیم به لپ تاپ متصل می شود و هر نوسان که در برق وجود داشته باشد به لپتاپ منتقل شده و باعث آسیب میشود پس لپ تاپ را با استفاده از یه راهی و یا محافظ های دیگر روشن نمایید.
  4. زمانی که برنامه های مختلفی را در لپ تاپ خود نصب می کنید بهتر است برنامه های ضد ویروس نیز استفاده کرده و دقت داشته باشید که برنامه های ضد ویروس مناسب مارک و برند لپ تاپ  شما باشد تا در صورت لزوم از این برنامه استفاده نمایید.
بیشتر بخوانید
دلیل عدم اتصال وای فای به لپ تاپ دل

 

  1. صفحه مانیتور در درجه های مختلف قرار گرفته که می توان آن را تنظیم کرد اما بهترین درجه صفحه مانیتور ۱۳۰ درجه است. بیشتر باز نمودن صفحه مانیتور باز آسیب وارد شدن به آن می شود.
  2. با قرار دادن لپ تاپ در محیط های مرطوب و در معرض مایعات باعث آسیب به مانیتور می شود پس لپ تاپ را در محیط های مرطوب قرار ندهید.
  3. زمانی که از لپ تاپ در طولانی مدت استفاده نمی کنید آن را شارژ نمایید و بعد از شارژ شدن در جای خنک نگهداری کنید.
  4. بهتر است اتصالات لپ تاپ از جمله کابل و سیم های مرتبط را هر چند وقت یکبار تمیز کنید. قابل ذکر است که آداپتور لپ تاپ را به دستگاه دیگر متصل نکرده و استفاده مشترک از آن کاملاً اشتباه است پس در استفاده از آن دقت کافی داشته باشید.
  5. نرم افزارهای وجود دارد که مدیریت نیرو را به حداقل رسانده و انرژی را کاهش می دهد در لپ تاپ خود از این نرم‌افزار را استفاده کنید.
  6. با فشار آوردن زیاد به تاچ باعث آسیب‌دیدگی و خرابی آن میشود پس فشار اضافی بر روی تاچ وارد نکنید.
  7. همچنین قسمت های مختلف لپ تاپ را به صورت مرتب تمیز نگه داری.

همانطور که در متن بالا توضیح دادیم شما با تعمیرات مانیتور لپ تاپ msi به طور کلی آشنا شدید و می دانید که تعمیرات آن کاملاً گسترده و قسمت های مختلفی دارد که هر قسمت از آن باید به صورت جداگانه تعمیر تعویض شود که برای تعمیر و تعویض آن می‌توانید از تعمیرکاران ماهر ویرا کامپیوتر بهره ببرید چرا که با بروز ایراد، مشکل را به صورت کاملاً صحیح برطرف کرده و مانند حالت اولیه به شما تحویل می دهند.

 لازم به ذکر است که انتخاب یک مرکز تعمیر بسیار مهم میباشد چرا که امروزه با وجود تعمیرکاران بسیار زیاد که اطلاعات کافی و تجهیزات برای تعمیرات ندارند که علاوه بر درست نشدن مانیتور مشکلات دیگر نیز به وجود می آید که نمی توان تعمیرات لپ تاپ را دسته آنها سپرد پس قبل از اقدام به تعمیر لپ تاپ خود باید بهترین تعمیرکار را شناخته و تعمیر مانیتور خود را انجام دهید که در اینجا ما ویرا کامپیوتر را به شما معرفی میکنیم تا بهترین خدمات را برای شما ارائه داده و مشکلات مانیتور را به صورت کامل برطرف کند این شرکت با سابقه ای درخشان بهترین و کامل ترین سرویس ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و رضایت شما را کسب می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *