چه زمانی نیاز است که نسبت به تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) اقدام کنیم؟

وایرلس لپ تاپ

تعمیر وایرلس لپ تاپ

امروزه، بیشتر کاربران بعد از این که لپ تاپ خود را روشن می‌کنند، اولین کاری که انجام می‌دهند این است که اینترنت خود را وصل کنند. در این مقاله، قصد داریم نکاتی در مورد تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) ارائه دهیم. بهتر است برای شروع به طور مختصر وایرلس لپ تاپ را معرفی کنیم. وایرلس لپ تاپ یک ماژول الکترونیکی است که بر روی مادربرد لپ تاپ نصب می‌شود. تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) یا تعویض آن گزینه‌ای است که در صورت خرابی این قطعه مطرح می‌شود. یک چیپ مرکزی و چندین قطعه الکترونیکی مانند خازن، مقاومت و سلف در ماژول گنجانده شده است. ماژول وایرلس امکان اتصال به اینترنت را بدون نیاز به سیم کشی مهیا می‌سازد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که لپ تاپ خود را روشن کرده باشید و متوجه کار نکردن وایرلس لپ تاپ شده باشید. هنگامی که وایرلس دچار خرابی و نقص شده باشد، دسترسی به شبکه نیز امکان‌پذیر نیست. زیرا در این شرایط، اینترنت وصل نخواهد شد. بنابراین لازم است در این حالت به دنبال راهکاری برای تعمیر لپ تاپ و یا بهتر است بگوییم تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) خود باشیم.

در بیشتر موارد، مشکلات نرم‌افزاری علت از کار افتادن وایرلس لپ تاپ می‌باشند. البته، در برخی از موارد خرابی می‌تواند ناشی از یک مشکل سخت‌افزاری باشد. قبل از اقدام به تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) یا تعویض آن بهتر است که همه جوانب کار را در نظر بگیرید. خرابی مودم یا روتر نیز می‌تواند از علل خرابی وایرلس لپ تاپ باشد.

دلایل خرابی وایرلس لپ تاپ کدامند؟

مشکلات نرم‌افزاری مهمترین عاملی است که باعث می‌شود لپ تاپ شما به اینترنت متصل نشود و شما برای تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) راهی مراکز تعمیر کامپیوتر شوید. گاهی پیش می‌آید که کاربران بدون آگاهی تنظیمات در لپ تاپ را تغییر می‌دهند. به طور مثال، کاربر نام وای خود را تغییر می‌دهد. همین امر امکان اتصال به اینترنت را برای کاربر غیر ممکن می‌سازد. در صورتی که از دانش و اطلاعات کافی برخوردار نیستید، تنظیمات لپ تاپ خود را تغییر ندهید.

دلیل دیگری که کاربران به اینترنت متصل نمی‌شوند می‌تواند خرابی کارت شبکه است. البته وصل نشدن اینترنت به لپ تاپ می‌تواند به دلیل نقص یا خرابی در مودم نیز باشد. قبل از اقدام به تعویض و یا تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) خود از روشن بودن و همچنین سالم بودن دکمه وایرلس مودم اطمینان حاصل کنید. اگر مودم شما مشکلی نداشت، می‌توانید سراغ کارت شبکه بروید.

بیشتر بدانید

هنگ لپ‌تاپ

تعمیرات قطعات کامپیوتر

گرافیک کامپیوتر

تعمیر هارد کامپیوتر

تعمیر مادربرد کامپیوتر

 اما ویروس دلیل دیگری است که امکان اتصال به اینترنت را برای کاربر غیر ممکن می‌سازد. بعضی از ویروس‌ها این توانایی را دارند که اینترنت لپ تاپ را قطع کنند. بهتر است برای رفع این مشکل از آنتی ویروس‌های قوی استفاده کنید. گاهی اوقات نیز پیش می‌آید که مشکل اتصال نشدن اینترنت مربوط به سخت‌افزار سیستم باشد و کارت شبکه یا وایرلس خراب شده باشند. مورد دیگری که باعث متصل نشدن لپ تاپ به اینترنت می‌گردد، نصب نبودن درایور‌های لپ تاپ می‌باشد. در این شرایط، کاربر می‌تواند درایور‌های مخصوص کارت وایرلس را از سایت مربوط به برند لپ تاپ خود دانلود کرده و آن را نصب کند. دقت داشته باشید که درایور باید متناسب با دستگاه شما باشد، زیرا لپ تاپ شما باز هم در این شرایط به اینترنت متصل نخواهد شد.

تعمیر وایرلس لپ تاپ
تعمیر وایرلس لپ تاپ

دیگر علل خرابی وای فای

از دیگر علل خرابی وایرلس لپ تاپ و مراجعه به یک مرکز تعمیر کامپیوتر برای تعویض و یا تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) می‌تواند به خاموش بودن وایرلس مربوط باشد. هر لپ تاپ دکمه‌های خاصی برای روشن کردن و خاموش کردن لپ تاپ دارد. برخی اوقات کاربران این دکمه را خاموش کرده و به همین ترتیب امکان اتصال به اینترنت برایشان مقدور نخواهد بود. قبل از اقدام به تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) و یا تعویض این قطعه از روشن بودن دکمه وایرلس سیستم خود اطمینان حاصل کنید.

علائمی که نشان می‌دهد تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) نیاز است، کدامند؟

یکی از علائمی که نشان دهنده نیاز به تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) می‌باشد، عدم اتصال لپ تاپ به اینترنت است. یکی از مشکلات شایعی که کاربران با آن درگیر هستند عدم اتصال لپ تاپ به اینترنت می‌باشد. این مشکل کاربر را نگران و سردرگم می‌کند و در انجام کار‌های روزمره برایش مشکلاتی ایجاد می‌کند. خرابی شبکه از دلایلی است که باعث می‌شود لپ تاپ نتواند به اینترنت وصل شود. در صورتی که مشکل وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت نرم‌افزاری نباشد، باید با بهره‌گیری از تخصص کارشناسان با تجربه نسبت به تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) و یا تعویض آن اقدام نمایید. البته قبل از هر اقدامی بهتر است اتصالات مربوط به مودم چک شودد، گاهی اوقات قطعی کابل مودم می‌تواند دلیل متصل نشدن لپ تاپ به اینترنت باشد.

نمایش ندادن کارت شبکه بی‌سیم از دیگر علائمی است که باعث می‌شود لپ تاپ شما به اینترنت متصل نشود. در صورتی که کارت وایرلس لپ تاپ خود را اخیرا تعویض کرده باشید، این احتمال وجود دارد که کارت شبکه به درستی قرار نگرفته باشد و لپ تاپ شما قادر به شناسایی آن نباشد. تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) و یا تعویض آن کار سختی نیست. اما به دلیل اینکه کارت شبکه در نزدیکی قطعات حساسی قرار گرفته است، تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) و یا تعویض آن به تخصص و مهارت بسیار بالایی نیاز دارد. با مرکز تعمیر ویرا کامپیوتر از تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) خود اطمینان داشته باشید.

هزینه تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) چقدر خواهد بود؟

یکی از سؤالاتی که ذهن کاربران را به خود مشغول می‌کند، هزینه تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) می‌باشد. همانطور که گفته شد، اکثر مشکلاتی که برای وایرلس پیش می‌آید مربوط به نرم‌افزار سیستم بوده و با پرداخت هزینه بسیار کمی برطرف خواهد شد. اما در صورتی که مشکل کار نکردن وایرلس لپ تاپ به سخت‌افزار آن مربوط شود، لازم است که دستگاه عیب‌یابی شود.

چندین عامل بر هزینه تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) تأثیر می‌گذارند که به آن اشاره می‌کنیم. هزینه تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) به عواملی از جمله میزان خرابی، مدل و برند سیستم بستگی دارد. در صورتی که می‌خواهید از پرداخت هزینه‌های اضافی در‌امان بمانید، بهتر است با مشاهده هر گونه مشکل در وایرلس سریعاً نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید. هر گونه مشکل در وایرلس ممکن است باعث بروز مشکل و یا آسیب به دیگر قطعات داخلی سیستم شده و همین مسأله هزینه‌های بیشتری را بر شما تحمیل خواهد کرد. مرکز تعمیر رایا کامپیوتر با بهره‌گیری از به روز‌ترین تجهیزات دستگاه شما را عیب‌یابی کرده و هزینه تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) و یا تعویض آن را اعلام خواهند کرد.

وایرلس لپ تاپ چگونه تعمیر و یا تعویض می‌شود؟

همانطور که در ابتدای این مقاله بیان کردیم، وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت یکی از مشکلات بسیار شایعی است که اکثر کاربران  با آن مواجه می‌شوند. در صورتی که مشکل وایرلس به صورت نرم‌افزاری باشد، هزینه‌های کمتری را شامل شده و کارشناس مربوطه نسبت به رفع آن اقدام خواهد کرد. اما در صورتی که مشکل سخت‌افزاری باشد کارشناس نسبت به تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) یا تعویض این قطعه اقدام می‌کند. گاهی ممکن است مشکل این قطعه با تعمیر برطرف نشده و نیاز به تعویض وایرلس لپ تاپ باشد.

در این حالت کارشناس نسبت به تعویض کارت وایرلس (وای فای) اقدام خواهد کرد. تعویض چیپ وایرلس لپ تاپ و یا کارت وایرلس لپ تاپ در صورت برخورداری از دانش و تجربه و همچنین تجهیزات پیشرفته امکان‌پذیر است. اما در صورتی که از دانش کافی در این زمینه برخوردار نیستید، لطفاً خودتان به هیچ وجه دست به کار نشوید و برطرف کردن این مشکل را به دست کارشناسان و افراد حرفه‌ای بسپارید.

مشکل وایرلس لپ تاپ
مشکل قطع وای فای

در این قسمت شما را با مراحل تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) و تعویض آن بیشتر آشنا می‌کنیم.

در مرحله اول لازم است که دستگاه را به طور کامل باز کنید تا به کارت وایرلس لپ تاپ دسترسی داشته باشید. به یاد داشته باشید که وایرلس لپ تاپ (وای فای) به دو شکل کارت وایرلس و چیپ وایرلس بر روی لپ تاپ نصب شده است. اگر وایرلس به صورت چیپ روی لپ تاپ نصب شده باشد، لازم است که با استفاده از مولتی متر پایه‌های خروجی را ولتاژ‌گیری کنید. در صورتی که پایه‌های چیپ دچار قلع مردگی شده باشد، پایه‌های چیپ وایرلس باید احیا شوند.

در مرحله سوم، در صورتی که کارت وایرلس بر روی دستگاه نصب شده باشد، با توجه به میزان خرابی باید نسبت به تعمیر وایرلس (وای فای) یا تعویض آن اقدام کنید. لازم است که قبل از بستن مادر برد بر روی قاب لپ تاپ، سیستم خنک کنندگی سیستم را حتماً چک کنید و بعد از آن پیچ‌ها را ببندید. برای جلوگیری از آسیب به برد لپ تاپ، هر یک از پیچ‌ها باید سر جای خودشان بسته شوند.

چگونه می‌توانیم متحمل هزینه ناشی از تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) نشویم؟

ریختن مایعات بر روی لپ تاپ می‌تواند باعث آسیب به وایرلس لپ تاپ شود. برای جلوگیری از بروز این آسیب و متحمل شدن هزینه‌های ناشی از تعمیر وایرلس لپ تاپ (وای فای) هنگام خوردن و نوشیدن مواد غذایی لپ تاپ را ببندید و کنار بگذارید. در صورتی که آب یا هر نوشیدنی دیگری بر روی لپ تاپ ریخت، اولین کاری که انجام می‌دهید این است که بلافاصله سیستم را خاموش کنید. لازم نیست برای انجام این کار از گزینه Shut Down استفاده کنید. انگشت خود را بر روی دکمه پاور فشار دهید تا سیستم خاموش شود و بعد لپ تاپ را از برق بکشید. به خاطر داشته باشید که روشن نشدن لپ تاپ بعد از ریختن مایعات طبیعی است. بهتر است یک یا دو روز صبر کنید و در صورت روشن نشدن به مرکز تعمیر کامپیوتر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید
تعمیر لپ تاپ سونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *